Nowe technologie

Reklama na Facebook-u

Reklama na Facebook-u
Posted: Grudzień 5, 2018 o 8:23 am   /   by   /   comments (0)

Uruchomiony w 2004 roku początkowo był przeznaczony dla uczniów i studentów.  Obecnie jest najpopularniejszym medium społecznościowym, którym na co dzień posługują się miliony ludzi na całym świecie. Możliwość przesyłania zdjęć czy filmów, udostępnianie miejsca zatrudnienia, zmiana statusu czy ukończenie szkoły to tylko nieliczne informacje, którymi dzielą się ludzie za pośrednictwem Facebooka każdego dnia. W związku z dużym rozwojem platformy oraz zgromadzeniem wielkiego grona odbiorców facebook stał się również miejscem reklamy i promocji w sieci. Początkowo możliwość zakładania stron firmowych i prowadzenia fanpage’y, miało znaczny wpływ na rozwój firm, jednakże potencjał reklamowy został wykorzystany przez twórców narzędzia przez co została wprowadzona płatna reklama. Jak wygląda reklama na Facebooku?

Zobacz także: blog na wordpress – Writerspoint.net

Formaty reklamowe

Organiczne dotarcie do odbiorcy końcowego zostało stopniowo obcinane, iaby poszerzać zasięgi nie wystarczy już dobry content, angażujące treści, wideo czy ciekawie przedstawiony produkt. Posty sponsorowane to główna możliwość reklamy na facebooku. Po utworzeniu kampanii, wybraniu stawki dziennej i grupy docelowej, reklama może wyświetlać się zarówno na głównej tablicy w News Feedzie ale również w prawej kolumnie w serwisie, w reakcjach oraz na Instagramie. Posty sponsorowane dają różny efekt w zależności od celu oraz budżetu. Podstawowym celem może być promocja marki, czyli pozyskanie zainteresowania jednostki, sprzedaż produktu, dołączenie do Newslettera czy  wypełnienie ankiety. Budżet tak naprawdę jest ustalany indywidualnie, oczywiście przy zachowaniu stawki minimalnej. już na etapie projektowania płatnej reklamy Facebook szacuje dla nas do jakiej grupy możemy dotrzeć. Poprzez rozbudowane statystyki można zbadać efektywność reklamy oraz optymalizować ją, usprawniać i dążyć do dobrych efektów przy relatywnie niskich stawkach za kliknięcie. W przypadku facebooka formą rozliczenia jest CPC czyli Cost Per Click co oznacza cena za kliknięcie w reklamę. Jest to rozsądne wyjście ponieważ reklamę może zobaczyć wiele osób ale ponosimy koszt jedynie, gdy ktoś podejmie określoną akcję.

Reklama na Facebook-u
5 (100%) 1 vote